Saturday, November 22, 2008

Vote Spiderman di Sebelah- Aktiviti Waktu Cuti





Waktu cuti telah bermula. Selama 50 hari anda berada bersama-sama keluarga. Berbagai aktiviti yang boleh dilakukan sepanjang 50 hari tersebut. Sebagai seorang pelajar cemerlang, pelbagai aktiviti berfaedah boleh diadakan. Di sini cikgu berikan beberapa panduan yang boleh dilakukan sepanjang cuti tersebut.

1. Rancanglah aktiviti-aktiviti bersama keluarga. Tandakan tarikh-tarikh yang anda pilih untuk mengadakan aktiviti tersebut.Aturkan aktiviti sebaik mungkin agar kita tidak membuang masa begitu sahaja tanpa melakukan apa-apa yang boleh memberi manfaat kepada diri kita sendiri.

2. Ajaklah ibu dan bapa anda bersama anda. Terutama membantu dalam mengulangkaji pelajaran. Ibu bapa juga harus menjadi “teman” ketika anak-anak sedang mengulangkaji pelajaran di rumah. Namun tidak semua ibu bapa dapat bersama sepenuhnya dengan anak mereka, mungkin ada yang kerja dan sebagainya. Walaupun begitu, luangkanlah sedikit masa demi kecemerlangan anak-anak kita. Sekiranya ibu bapa tidak dapat membantu, anda boleh membuat sesi kumpulan ( Kelompok ). Bersama rakan-rakan, anda dapat berbincang mengenai pelajaran anda.

Selain daripada itu juga, anda boleh vote / undi di sebelah untuk mendapatkan maklum balas dari cikgu mengenai aktiviti yang telah anda lakukan.
1. Mengulangkaji pelajaran
2. Mengikuti kelas tambahan
3. Melancong atau berkelah.
4. Melawat saudara mara atau rakan-rakan
5. Membantu Ibu Bapa
6. Atau bermain sahaja bersama kawan-kawan.

Cikgu akan membuat rumusan apabila anda membuat undian tersebut.
Selamat mengundi....

No comments: