Thursday, November 13, 2008

4 in 1 SK. Desa Putra

13 November 2008 - Empat program yang dijalankan dalam satu hari ( 4 in 1 ). Inilah tajuk ringkas yang dilakukan oleh guru-guru SK. Desa Putra.
1. Mengadakan Sambutan Hari Anugerah Cemerlang ( HAC )
2. Meraikan pelajar-pelajar yang mendapat 5A
3. Mengadakan Jamuan Akhir Tahun dari Badan Kebajikan Guru dan Staf
4. Menghadiri Mesyuarat Akhir Tahun.

Pengorbanan guru begitu besar. Begitulah tugas seorang guru. Seawal 7.00 pagi mula melangkah ke pintu pagar sekolah,umum mengetahui bahawa rutin hariannya akan masuk ke kelas. Tetapi pada hari ini guru-guru sibuk ke dewan kerana mengadakan Hari Anugerah Cemerlang ( HAC ).






Pelajar-pelajar cemerlang dalam peperiksaan diberi hadiah sebagai satu ransangan dan pengiktirafan. Harapan dari guru-guru dan ibu bapa agar kejayaan tersebut akan dikekalkan pada masa depannya. Terima kasih kepada PPD. Sepang,ibu bapa yang hadir pada hari tersebut dan terima kasih juga kepada En. Zainuddin b. Ibrahim - Pengurus Besar Stesen Janakuasa Eletrik Serdang kerana sudi merasmikan majlis HAC.





11.00 pagi. Keputusan peperiksaan diumumkan. 12 orang pelajar dari 120 orang mendapat 5A. Tahniah.... Inilah hari yang paling mengembirakan bagi guru-guru setelah berpenat lelah mendidik akhirnya dapat melihat kejayaannya.


1.30 petang. Setelah habisnya program HAC dan meraikan pelajar-pelajar mendapat 5A, guru-guru mengadakan sedikit jamuan akhir tahun (Anjuran dari Kelab Badab Kebajikan Guru dan Staf SK. Desa Putra.. Jamuan terakhir bagi tahun 2008. Tahniah kepada guru-guru SK. Desa Putra. Budi kalian tetap dihargai. ( Gambar- Yang Di Pertua PIBG SK. Desa Putra Ir. Hj. Mohd. Hatta b. Zakaria menyampaikan hadiah kepada guru Tahun 6 )

3.00 petang hingga 6.00 petang. Guru-guru SK. Desa Putra menghadiri mesyuarat akhir tahun. Maklumat terakhir tahun 2008 dan beberapa perancangan tahun 2009 dimaklumkan oleh Guru Besar SK. Desa Putra. Pn. Hjh. Wan Nor Fadriah bt. Wan Idris. Bagi saya pengorbanan guru-guru amat besar sekali. Tahniah juga kepada boss kami... Guru Besar le kerana menerajui SK. Desa Putra.

Besok hari terakhir ( Jumaat )maka berakhirlah setahun di SK. Desa Putra. Tahun 2009 tetap dinantikan dengan perkara yang baru.

2 comments:

feena said...

knp gambar saye x de??

Mayang said...

Tahun Ini 16 org mendapat 5 A !! TAHNIAH SK DESA PUTRA!
-miraminhoshinee-
jangan lupa layari blog saya ! http://miraminhoshinee.blogspot.com